My background
and my approach to teaching

I’ve spent my career teaching adventure sports.

Guiding multi-day canoe descents of the Ardèche river, navigating white water rapids, cooking and sleeping under the stars.

Operating indoor climbing facilities in the U.K, providing first experiences and coaching long-term students, both children and adults.

Leading days out, climbing on the historical gritstone crags of England’s Peak District,
teaching people how to move efficiently on the rock and how to keep themselves safe throughout their journey, using the right equipment and techniques.

Adventure sports involve skills which cannot be learned through study but must instead be approached experientially, through practical application.
My approach to teaching English follows the same principle. Study provides a necessary foundation on which to build a second language, but experience and immersion are indispensable, if you want to move from the theoretical to the practical..

La mia esperienza
e il mio approccio all'insegnamento.

Ho trascorso la mia carriera insegnando sport di avventura.

Guidando discese in canoa di più giorni sul fiume Ardèche, navigando rapide di acque bianche, cucinando e dormendo sotto le stelle.

Gestendo strutture di arrampicata indoor nel Regno Unito, offrendo esperienze iniziali e allenando studenti a lungo termine, sia bambini che adulti.

Guidando escursioni, arrampicandoci sulle storiche pareti di roccia di arenaria del Peak District in Inghilterra, insegnando alle persone come muoversi in modo efficiente sulla roccia e come mantenersi al sicuro durante il loro viaggio,
utilizzando l'attrezzatura e le tecniche appropriate.

Gli sport di avventura coinvolgono abilità che non possono essere apprese tramite lo studio,
ma devono essere affrontate in modo esperienziale, attraverso l'applicazione pratica.
Il mio approccio nell'insegnamento dell'inglese segue lo stesso principio.
Lo studio fornisce una base necessaria su cui costruire una seconda lingua,
ma l'esperienza e l'immersione sono indispensabili,
se si vuole passare dalla teoria alla pratica.